Villa Nabila, Antara Filem Paling Dinanti Tahun 2015


Bercerita tentang filem Villa Nabila ini, tentunya ramai yang masih ingat tentang kisah tergempar yang berlaku di Johor Bahru apabila seorang remaja dilaporkan hilang selepas berkunjung ke Villa Nabila yang terletak di Jalan Skudai, Johor Bahru.

Namun filem Villa Nabila ini bukan hanya memfokuskan kepada kisah tersebut, tetapi lebih kepada dokumentari kisah benar yang tidak diketahui ramai (dirahsiakan atas sebab tertentu) iaitu semasa proses Villa Nabila cuba dilenyapkan dari atas muka bumi ini seperti yang diceritakan sendiri oleh para kontraktor yang terlibat dalam proses merobohkan Villa tersebut.

Sinopsis:
Filem ini berdasarkan kisah-kisah seram yang berlaku di sebuah rumah terbiar di Johor yang dinamakan Villa Nabila. Pengarah Syafiq Yusof memilih untuk menyampaikan kisah benar mengenai rumah tersebut dalam bentuk dokumentari. Filem ini bermula dengan kehilangan seorang remaja di rumah tersebut dan Syafiq menemubual beberapa individu yang mendakwa pernah mengalami peristiwa misteri di Villa Nabila untuk menjadikannya sebuah filem.

Misteri & Seram
Berlaku juga beberapa kejadian yang tidak diduga bahagian penerbitan filem ini apabila ada yang dirasuk ketika penggambaran memandangkan penggambaran filem ini dijalankan di lokasi sebenar, di Villa Nabila itu sendiri.


0 Response to "Villa Nabila, Antara Filem Paling Dinanti Tahun 2015"

Post a Comment